22.12.2014 г.

Канелени рулца

Канелени кифлички на Карлсон, канелени рулца...както и да се нарече тази вкусотия, все е добре. Особено за любителите на канелата, каквато съм аз, това е един прекрасен сладкиш.
Рецепти из нет-а много, както с мая, така и без. Аз се доверих на рецептата на една чудесна кулинарка, чиито рецепти много харесвам - Петя
Ето оригинала, с благодарности.
Спазих рецептата почти точно ;) (все нещичко добавям или пък не слагам...), тестото стана много приятно за работа. Вместо да опека рулцата поотделно, аз ги наредих леко застъпени в продълговата форма за кейк. Освен това, не съм ги сиропирала...може би ще опитам да го направя някой друг път. Според мен се получи чудесно. :)




В купа сипах 2 ч.чаши брашно, добавих 1 пак. бакпулвер, много мъничко сода и 3 суп. л-ци захар (захарта добавих без да я има в оригиналната рецепта, за сметка на това не сложих щипката сол), размесих ги хубаво и полека налях първо 3/4 ч.чаша топло (но не горещо) мляко и 1/4 ч.чаша олио. Тестото се замеси много бързо и лесно, не съм ползвала миксер.
Отделно в купичка сложих 1 пак. размекнато (но не втечнено) масло и го разбърках хубаво с 3/4 ч.чаша захар и 1 суп. л-ца канела.
Разточих тестото на правоъгълник и го намазах равномерно с маслото със захар и канела. Навих на руло, нарязах напречно на еднакви по дебелина филийки (рулца) и ги наредих във формичката. Опекох като обикновен сладкиш на 160-170 градуса, докато придобиха съответния загар.
Като изстинаха рулцата се разделяха сами едно от друго...въобщеее, много съм доволна :)




4 коментара:

  1. Рулото изглежда сочно и сладко.
    Нещо като козунак с доста плънка.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Габриела...радвам се, че ви е харесало поне по снимки. Сочно е, да, но по-скоро леко "тикляво", отколкото сочно като сиропирано. Тикляво, но не и сурово...въобщее...както писах и по-горе, на мен много ми допадна, но то си е въпрос на личен вкус все пак. :) Обаче не е като козунак...по-тежко и по-сбито е тестото, може би защото не е с мая, а с бакпулвер.
      Поздрави и ва Вас и Весели празници! :)

      Изтриване
  2. И ние харесваме канелата, така че тези рулца ще се консумират с удоволствие!
    Весели празници, Ели!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да ви допадне, Тили :)
      Весели празници и от мен :) !

      Изтриване

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.